Antikrundans Johan Plunkty gav mig en aha-upplevelse idag. Han sa "leksaker illustrerar samhället i miniatyr, allt speglar sig där så man blir lite av en samhällshistoriker på köpet".
Sedär ja, då ökade värdet av en leksak för mig. Visst har vi läst om lekens betydelse i tidigare delkurs, men nu fick även leksaken ett högre värde.
Litteraturen vi ska ha till denna delkurs III har jag läst en hel del av redan i förberedande syfte. Spontant känns denna delkurs som ett tungt historieavsnitt i skolhistoria sverige/usa, skolans utveckling och organisationens utveckling och betydelse. Gör detta mig till en bättre pedagog? Känner mig lite undrande, men det kommer väl att kännas givet inför sista delkursen kanske.
/Anne
Thursday, January 18, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
Hej Anne!
Jag hoppas att du efter denna delkurs känner att du fick med dig något värdefullt trots din undran nu. Olika pedagogiska perpektiv ger oss förhoppningsvis bättre förståelse för hur vad och varför som är huvudfrågor i pedagogik.
Du har gjort en mycket fin blogg här och jag hoppas att detta "verktyg" ska ge oss inom distanspedagogiken mer interaktion; lärare-student, men också student- student i och med detta.
Hej igen Anne.
Glömde skriva i förra kommentaren vem jag var´och det kanske är nödvändigt. Ha en trevlig helg. MVH Ulla
Hej, Ulla!
Hur, vad och varför... det var bra att du berättade detta för då förstår jag bättre. /Anne
Post a Comment